Wednesday 2 January 2013

Masalah Problem.

Assalamualaikum,

Masalah dan problem tu dua perkara yang sama ejaan aje yang lain. Tapi ia tetap sama serupa sebijik sejibik. Yeah ! Masalah ? siapa yang tak ada masalah mari cakap ke aku meh aku tepok dahi dia. *kau pehal sue emo? Oke. Seriusly aku tak penah seserabut sekarang ni. Macam macam aku fikir segala kemungkinan ini itu dan itu ini. Oke gila !

Ini semua gara gara pasai hostel tempat guwa study. Katanya ada masalah struktur tanah o bangunan o watever , aku tak berapa nak faham sangat sebab aku psychology field. Kalau bab yang aku tak paham ni aku akan terima bulat bulat sebab aku tak tau ape mende pom pasal tu. kan ? kami semua diarahkan berpindah ke tempat sementara yang disediakan. Masa mula mula baca pasal hal ni yang berlalu drastik, aku naik angin satu badan dan sesi memaki pon berjalan dengan sangat lancar. Jyeah ! padahal semua ni boleh settle cuma aku aje yang cuba merumitkan masalah kecil. Kecil ? mungkin !  aku fikir macam mana nak pegi kelas sedangkan waktu kelas tak tentu, nak attend meeting kelab, nak uruskan hal kat fakulti and watever tu. Cemana ? memang bas disediakan, tak akan pakcik bas nak layan kerenah kami yang bermacam macam. 

Dan yangg bermain main dikepala hotak aku sekarang adalah, macammana nak hangkut bebarang aku yang kat hostel tu ke rumah baru. Cemana ? cemana ? naik bas ? kalau naik bas  konfem semua dalam bas tu cuma boleh bawak barang aku dengan nisa aje. Barang aku dengan aje dah berbanyak. Rumitnyaaaaaa. *pengsan. Lelama aku fikirkan aku patut redha dan follow aje apa yang disuruh buat oleh pihak sana. Yes! itu yang terbaik rasanya. Aku cuma fikir masalah semua boleh selesai tapi bergantung pada cara. Moga moga Allah lancarkan. Aminn

               "Apabila kita diuji kita hanya ada dua pilihan Redha dan Sabar."

    Allah sentiasa bersama dengan orang yang SABAR 

Sekian  :)




No comments:

Post a Comment